Cum ne detasam de o situatie tensionata

Salut,

Bine ai revenit pe Echilibrusiperformanta.ro

problm1

Daca nu traiesti izolat intr-o pestera sau la o manastire din munti, cel mai probabil ai observat o tendinta a oamenilor de a se bloca pe probleme. Intotdeauna problema ta va fi cea mai presanta, stresanta, oricat de mica ar fi ea. Obisnuiam sa cad in aceeasi capcana , iar in momentul in care intervenea o situatie stresanta in viata mea ma blocam pe problema. Einstein spunea ca o problema nu poate fi rezolvata de pe acelasi nivel de gandire de pe care a fost creata  – destept tip 🙂 )

 

In randurile de mai jos iti propun o abordare practica pentru a depasi orice obstacol de care te lovesti, pe care o poti pune in practica imediat ce te confrunti cu problema (situatia care iti genereaza emotii negative):

  1. Observa ce schimbari de produc in corpul tau . Ce anume simti? Unde anume simti? Ce intensitate are emotia?

  2. Pune-ti intrebarea : Care este cel mai rau lucru care se poate intampla?

  3. Pune-ti intrebarea: Ce as putea sa fac in aceasta situatie? Ce altceva as putea face? Gaseste minim trei posibile solutii de iesire.

  4. Imagineaza-ti ca te detasezi de corpul tau si ca privesti scena de la o distanta confortabila , ca pe o piesa de teatru in care tu esti actorul.

  5. Mai departe proiecteaza aceasta scena pe un ecran imaginar pe care il pozitionezi undeva la o distanta de aprox 5 – 10m (cu cat e mai stresanta situatia cu atat il poti impinge mai departe de tine).

  6. In cazul in care inca nu este confortabil cu situatia transforma filmul de pe ecran in film alb-negru si adauga un efect de ceata, astfel incat imaginea sa devina neclara. Impinge ecranul si mai departe de tine.

  7. Adauga pe fundal o muzica calma, relaxanta.

  8. Observa acum cum s-au modificat emotiile din corpul tau. A scazut intensitatea?

  9. Reia intrebarile 2 si 3.

problems

Motivul pentru care functioneaza aceasta tehnica este ca te scoate cu nasul din problema , te pune in rol de observator, intensitatea emotiei negative scade iar mintea ta se limpezeste si gaseste mai usor solutii de iesire din problema.

Adu-ti aminte de aceasta tehnica si foloseste-o de fiecare data cand te lovesti de o problema sau o situatie care iti genereaza emotii negative.

Da-mi un feedback dupa ce ai testat-o si spune-mi cum a fost.

 

Cu drag,

Adrian

Ps: Evenimentele in sine sunt neutre – tu le dai o anumita semnificatie si decizi cum sa reactionezi la ele  (dar asta e alta poveste 🙂 )

Comentarii FB

comentarii

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
34Share on Google+
Google+
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Share on LinkedIn
Linkedin