Cum scapi de orice frica – exercitiu practic

Salut,

Bine te-am regasit pe Echilibrusiperformanta.ro

De cand ma stiu am avut frica de ace. Nu suportam ideea de a fi intepat si de aceea evitam tot timpul vizitele la medic care se finalizau cu analize de sange 🙂 . Daca totusi acestea nu puteau fi evitate, de cele mai multe ori, se lasa cu pierderea cunostiintei, urmata de o stare generala de ameteala pe tot parcursul zilei.

Vector illustration of shocked male patient escaping from the doctor with a syringe.

Pasionat de dezvoltare personala, am testat diverse metode pentru a scapa de aceasta frica, de la metoda clasica propusa de psihologi – terapia prin expunere progresiva (aceea in care te expui treptat la un stimul din ce in ce mai intens care iti provoaca frica respectiva) si pe care pe buna dreptate o consideram masochista :)), pana la tehnici de incurajare, care functionau de cele mai multe ori pe termen scurt. Nu eram multumit de rezultatele obtinute si credeam ca o sa traiesc cu aceasta frica toata viata.

In weekend-ul trecut, la unul dintre cursurile de NLP pe care le frecventez, ne-a fost prezentat un exercitiu care promitea eliminarea oricarei frici.

Sunt un tip rational, de aceea, am fost  reticent si chiar aduceam argumente ca exercitiul nu o sa functioneze in cazul meu, dat fiind faptul ca am tot incercat diverse tehnici.

Cu toate astea, am decis sa ii dau o sansa, in fond, nu aveam nimic de pierdut 🙂

Dupa ce am inteles exact cum functioneaza si am urmat pasii exact in ordinea descrisa, am fost de-a dreptul socat de rezultat. In aproximativ 15 minute intensitatea fricii a scazut undeva la un sfert fata de nivelul initial. Si partea cea mai buna – schimbarile aveau sa ramana definitive 🙂

Si pentru ca tehnica este testata si are rezultate foarte bune la nivel global, vreau sa o impartasesc cu tine 🙂

cum-sa-scapi-de-orice-frica-exercitiu-practic-2

In primul rand, vreau sa iti spun ca este absolut normal ca un om sa aiba frici. Putini sunt cei care nu au. Fie ca ele sunt reale sau nu, fricile isi au originea in mintea noastra subconstienta.

Inainte de a descrie pasii, vreau sa intelegi faptul ca mintea ta functioneaza asemenea unui calculator. Practic, emotia pe care o numim frica este generata de anumite reprezentari vizuale si/sau auditive de pe ecranul tau mintal.

De cele mai multe ori, frica pe care o ai, este rezultatul unor evenimente petrecute in trecutul tau, pe care le-ai stocat in subconstient, sau evenimente pe care ti le-ai imaginat si ti-au generat o emotie puternic negativa.

Nu putem schimba trecutul, dar putem schimba modul in care creierul nostru il percepe.

Fara sa o mai lungim , uite aici ce ai de facut:

  1. Cauta un loc unde sa te simti confortabil si in siguranta si aseaza-te pe un scaun, cu talpile lipite de podea.

  2. Gandeste-te la o frica pe care o ai si pe care vrei sa o neutralizezi.

  3. Gandeste-te la o situatie in care ai simtit din plin acea frica. Observa ce schimbari se produc in corpul tau.

  4. Imagineaza-ti ca esti intr-o sala de cinema, pe unul din scaunele din sala, iar pe ecran ruleaza experienta la care te-ai gandit anterior si care iti genereaza frica.

  5. Imagineaza-ti ca plutesti inafara corpului tau si mergi in camera de proiectie a fillului, te uiti in sala si te vezi pe tine cum privesti respectivul film. Transforma filmul intr-un film mut, alb-negru.

  6. Dupa terminarea filmului, revino pe scaunul tau initial de unde privesti catre ecranul cinematografului.

  7. Ruleaza filmul, dar de data aceasta in sens invers, de la final catre inceput – ca in videoclipul piesei Enigma – Return to Innocence 🙂 . Tot ce auzi si ce vezi se deruleaza in sens invers, apoi adauga pe fundalul filmului o muzica amuzanta, cum ar fi cea de circ sau de copii.

  8. Repeta pasul 7 de mai multe ori, crescand viteza de derulare a filmului, pana vei ajunge sa parcuri intregul film in maxim 2 secunde.

cum-sa-scapi-de-orice-frica-exercitiu-practic-3

Observatii importante:

  • De cele mai multe ori o frica este sustinuta de mai multe filme mentale . Este important sa parcurgem acesti pasi pentru fiecare din filmele respective.
  • In cadrul fiecarui film sunt foarte importante momentele de inceput si de final. Momentul de inceput va fi intotdeauna cel de dinaintea situatiei care declanseaza frica (practic nu simti nici o emotie inca), iar cel de final va fi cel in care pericolul a disparut complet si te simti usurat, eliberat.
  • Derularea in sens invers a filmului conform pasilor 7 si 8 trebuie sa se termine de fiecare data  in momentul de inceput cand inca nu simteai nici o frica.

 

Daca nu esti obisnuit sa lucrezi cu propria minte aceasta tehnica poate sa ti se para inutila. Nu este asa. Si eu am fost reticent la inceput. Incearca si vei vedea rezultate foarte bune in timp foarte scurt.

Daca sunt detalii mai putin clare imi poti scrie si iti raspund cu drag 🙂

Adrian

Comentarii FB

comentarii

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
0Share on Google+
Google+
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Share on LinkedIn
Linkedin