Cum am slabit si am ajuns in cea mai buna forma fizica

Era o noapte linistita si calduroasa pentru o zi de primavara. Lumina de la stalpii bulevardului crea diverse forme pe peretii si tavanul alb ai camerei…Cu geamul usor deschis auzeam din cand in cand masinile ce treceau in viteza. Inchideam ochii doar ca sa ii redeschid peste cateva minute.

Inca o noapte de insomnii, inca o noapte in care aveam sa ma lupt cu durerile cumplite de spate, care culminau cu o senzatie de amorteala a piciorului stang. Refuzasem sa mai iau pastile, refuzasem sa ma mint si sa pacalesc durerea cu remedii pe termen scurt. Aveam o problema reala si ma hotarasem sa o infrunt.

Au urmat o serie de vizite la medic, si investigatii, iar diagnosticul nu a intarziat sa apara – dubla hernie de disc – lombara. Nu era deloc o surpriza pentru mine, prima hernie de disc o capatasem chiar la varsta de 19 ani, dar pe care o dusesem pe picioare prin fizioterapie si kinetoterapie. De data asta, insa, lucrurile se agravasera si nu mai puteam ignora.

La indicatiile pretioase ale medicului, am luat hotararea de a ma opera. Operatia avea sa imi redea vechiul stil de viata. Am fost mereu o persoana activa fizic si imi doream mult sa pot relua anumite activitati sportive.

Primul lucru pe care mi-l amintesc dupa operatie este ca nu mai simteam acea durere apasatoare. Parca disparuse. Ma simteam eliberat, dar in acelasi timp neputincios din cauza anesteziei totale.

La prima vizita a medicului aveam sa aflu o veste nu tocmai buna: din cele doua hernii se intervenise doar asupra uneia, intrucat interventia la ambele ar fi fost riscanta si ar fi facut recuperarea mult mai grea. Practic, rezolvasem problema doar partial.

Promisiunile doctorului de a-mi relua vechiul stil de viata se transformasera in ” trebuie sa ai grija, sa te menajezi, sa nu ridici greutati peste 5kg, pentru ca altfel vei ajunge inapoi aici”. Multumesc d-le doctor, dar cu viata mea normala cum facem?

Au urmat luni de recuperare, activitate fizica minima, cateva exercitii de gimnastica medicala si ocazional bazin. Practic, ramasesem cu convingerea adanc intiparita in minte ca nu imi voi putea relua viata de dinainte.

Incet, incet, kilograme in plus aveau sa isi faca aparitia, nu foarte multe, dar la cei 1,65 m inaltime ai mei, se vedeau foarte mult. Corpul meu incepuse sa capete o forma de care nu eram deloc mandru.

Pentru ca am fost intotdeauna fascinat de modul cum functioneaza creierul si pentru ca intotdeauna am fost surprins de cat de putin stim despre acesta, am inceput sa studiez in acest sens si sa adun informatii pretioase care aveau sa ma ajute foarte mult.

Am actionat pe cele trei planuri, care dupa parerea mea, iti asigura rezultate sigure si de durata. Acestea sunt: mentalitate, nutritie si miscare.

Am sa descriu pe rand ce am facut pentru fiecare dintre aceste planuri.

Programul Focus on YOU online

  1. MENTALITATE

  • Asumarea responsabilitatii: primul lucru pe care a trebuit sa il fac pe acest plan a fost sa ies din rolul de victima. Aveam o problema dar luasem decizia sa imi asum responsabilitatea totala si sa gasesc o rezolvare. Eram singurul care putea face ceva in privinta asta, mingea era la mine in teren.

  • Convingerea care ma limita: practic a trebuit sa imi scot din cap convingerea ca operatia si hernia ramasa neoperata ma pot opri in a-mi atinge obiectivul. Cum am facut asta practic? Am inceput sa caut exceptii, oameni care au fost in situatia mea, sau mai rau, si care au reusit. Pe masura ce gaseam astfel de exemple convingerea mea incepea sa se clatine. Scanteia ca pot si eu a inceput sa se aprinda.

  • Stabilirea unui obiectiv: stiam din programarea neuro-lingvistica ca mintea mea are nevoie de un obiectiv concret, exprimat la modul pozitiv si la timpul prezent (poate sa sune usor dubios). Aveam nevoie de o tinta clara, nu numai pe numarul de kg dar si ca aspect fizic.
  • Mentinerea motivatiei: poate cel mai dificil lucru de facut. Bineinteles ca au existat momente cand am vrut sa renunt, este absolut normal. Un rol foarte important l-au avut filmele mentale si vocea din mintea mea. Am scris un articol despre cum iti poti pastra motivatia in drumul catre obiectivul tau. Il gasesti aici: http://www.echilibrusiperformanta.ro/cum-sa-iti-pastrezi-motivatia-partea-1/

  • Tehnica de vizualizare: in mintea noastra subconstienta exista o imagine foarte clara despre cum aratam noi din punct de vedere fizic, iar pana cand aceasta imagine nu se schimba nici rezultate noastre nu vor fi cele asteptate. De cele mai multe ori actionam in sens invers, dinspre mintea constienta spre cea subconstienta, aceasta fiind varianta grea si care de multe ori nu produce rezultate de durata. Cunoscand principiile de functionare ale mintii subconstiente am inceput sa actionez la nivel subconstient printr-o tehnica foarte simpla de vizualizare. Practic, am creat la nivel mental o imagine foarte clara despre cum voi arata in momentul atingetii obiectivului. Uite cateva intrebari care m-au ajutat in construirea imaginii:
    Unde sunt atunci cand voi atinge obiectivul?
    Cu cine sunt?
    Cum arata mediul?
    Cum ma comport eu?
    Ce vad, ce aud, ce miros in jur?
    Ce simt in momentele respective?

    Cu aceasta imagine cat mai clara in minte ai nevoie sa iti faci timp zilnic, 5-10 minute, recomandat dimineata si seara, sa mergi intr-un loc in care nu vei fi deranjat sa te relaxezi si sa te gandesti la acel moment din viitor ca si cum l-ai fi atins deja. Foarte important este sa generezi emotia respectiva, emotia reusitei, emotia atingerii obiectivului. Mintea subconstienta receptioneaza mesajele prin intermediul emotiei. Aceasta este cheia. Ce se intampla practic, imaginea din subconstient incepe sa se modifice si sa fie inlocuita de noua imagine. Ai nevoie sa practici aceasta tehnica zilnic, pana la atingerea obiectivului. Ea iti va da, in acelasi timp, si o doza foarte bune de motivatie sa continui.

  • Informatia: Aveam obiectivul, scanteia ca pot, motivatia necesara, dar imi lipsea partea de informatii care sa imi satisfaca si mintea rationala. Am inceput sa adun informatii din surse online – in ziua de astazi accesul la informatie este foarte lejer. Practic am adunat cateva informatii de baza despre nutritie si despre exercitiile care imi sunt permise in conditia mea fizica.
  • Actiunea: Sigur, toate de pana acum nu ar fi avut nici o valoare fara actiune. Dar si aici m-am folosit de cateva informatii despre cum functioneaza mintea noastra. Planul de actiune continea modificari cat de  mici, care nu impuneau schimbari  drastice. De ce asta? Pentru ca mintea noastra are scopul de a ne proteja de durere. Daca aveam sa ma apuc din ziua 1 de o dieta drastica, exercitii fizice solicitante, dupa prima saptamana creierul meu ar fi intervenit si ar fi gasit metode sa opreasca acest proces pentru ca il resimtea ca o mare durere auto-provocata.

Programul Focus on YOU online

2. NUTRITIE:

Am inceput sa adun informatii de pe site-urile de specialitate in ceea ce priveste consumul de alimente, macronutrienti, etc. De cele mai multe ori avem tendinta sa complicam acest aspect.
Iata cum am abordat eu practic: am facut o lista cu alimentele pe care le consumam intr-o saptamana normala, inclusiv bauturile. Am facut alta lista despre cum ar arata un meniu saptamanal perfect sanatos (din punctul meu de vedere si avand ca baza informatiile adunate). Apoi am analizat cele doua liste si am identificat unde erau principalele probleme. Ulterior am inceput sa inlocuiesc acele alimente – foarte important – am inlocuit, nu am renuntat la ele, mergand tot pe ideea ca mintea sa nu perceapa ca o pierdere(durere). Painea normala am inlocuit-o cu paine integrala. Sucurile cu sucuri naturale iar mai apoi cu apa plata. Carnea grasa cu carne slaba. Ideea de baza a fost sa fac schimbari mici dar constante, despre care credeam cu tarie ca ma vor ajuta si vor genera rezultate. Pe parcurs poti adapta dupa cum simti ca este mai bine pentru tine si in functie de rezultate.

Programul Focus on YOU online

3. MISCARE:

Pentru ca lipsa kilogramelor nu erau de ajuns in atingerea obiectivului, si pentru ca am fost mereu pasionat de miscare, am inceput sa caut informatii despre ce exercitii imi sunt permise si chiar recomandate in situatia mea. Apoi am alcatuit un antrenament personalizat, dupa cum am considerat eu si in functie de informatiile dobandite. Trecerea a fost deasemenea una cat se poate de usoara. Nu am inceput sa fac peste noapte zeci de exercitii, ci am inceput putin cate putin.

Iata care sunt rezultatele in prezent 🙂

Programul Focus on YOU online

Pe scurt, iata ce m-am ajutat in tot acest proces:

  • Schimbarea de mentalitate
  • Stabilirea unui obiectiv concret
  • Tehnica de vizualizare
  • Planul de actiune bazat pe pasi mici
  • Toti banii investiti in cursuri de dezvoltare :))

Ce urmeaza mai departe? Pentru ca am primit mesaje private despre cum poti avea si tu rezultate de durata, pregatesc un program complet personalizat prin care sa te ghidez si sa lucrez cu tine personal pentru a-ti atinge greutatea ideala.

Multumesc pentru ca ai citit acest articol pana la capat si imi doresc ca acesta sa fie o sursa de informatie si motivatie daca iti doresti sa scapi de kilogramele in plus.

UPDATE:

– Am lansat programul “Focus on YOU online” – un instrument practic care te va ajuta sa obtii rezultate pe termen lung.

Poti comanda aici, iar daca folosesti codul promotional “echilibru” beneficiezi de un pret special de doar 99 Ron.

http://www.echilibrusiperformanta.ro/produs/programul-focus-online

UPDATE 2:

-Doar daca esti din Bucuresti si iti doresti sa lucram personal, poti afla detaliile despre programul individual, aici.

Focus on YOU

 

Adrian

Comentarii FB

comentarii

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
0Share on Google+
Google+
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Share on LinkedIn
Linkedin