Incepe cu pasi mici – Metoda practica pentru schimbari de durata

Salut,

Bine ai revenit pe Echilibrusiperformanta.ro

Iti plac povestile inspirationale, de genul: am slabit 20 kg intr-o luna, am ajuns de la gradinar, antreprenor, sau mi-am inzecit venitul lunar fara sa depun efort?

Ei bine…mie nu imi plac. Si asta pentru ca aceste povesti sunt de obicei exceptii. Nu spun ca nu le admir curajul si focusarea, doar ca povestile lor inspirationale sunt mai degraba demotivante pentru noi, oamenii de rand. Si asta pentru ca ne pun in situatia in care ne stabilim targete irealizabile, care ulterior se transforma in esecuri.

step 1

Personal, sustin ideea de schimbari mici dar constante, astfel incat viata ta sa nu sufere transformari majore peste noapte. Creierul nostru functioneaza in asa fel incat sa previna consumul inutil de energie, de aceea, atunci cand vrei sa faci schimbari majore va interveni auto-sabotajul. Mergand pe ideea de schimbari mici si dese, energia consumata in plus nu este mare si asta iti permite sa te acomodezi rapid la noua situatie.

Este ca si cum ai vrea sa urci un munte dintr-un singur pas. Cea mai mare cantitate de energie o consumam pentru a ne pune in miscare, de aceea ne este greu sa ne angrenam in lucruri noi. Un pas, oricat de mic, elimina frustrarea, iti creste increderea in tine, dar cel mai important – te pune in miscare.

Cand ai un obiectiv pe care mintea ta il percepe ca fiind mare, sparge-l in etape cat mai mici, astfel incat sa iti fie cat mai usor sa le urmezi.

BLD015232

Iti propun o abordare in 3 pasi:

Pasul 1: Stabileste obiectivul final la modul concret.

Pasul 2: Imagineaza-ti cum va arata viata ta atunci cand vei atinge obiectivul final: unde esti, cu cine esti,  cum arati, cum te simti etc.

Pasul 3: Din aceasta noua perspectiva priveste in urma si identifica pasii pe care i-ai parcurs pana la atingerea obiectivului.

Pasii trebuie sa fie atat de mici incat sa iti fie usor sa ii faci. Noteaza-i pe o agenda.

 

PRACTIC

Sa luam un exemplu – sa spunem ca vrei sa devii o persoana activa fizic.

Pasul 1:  stabilesti de la inceput ce inseamna pentru tine sa fii activ fizic.

Spre exemplu, stii ca esti o persoana activa fizic atunci cand:  alergi  de doua ori pe saptamana cate 30 min si mergi la sala de doua ori pe saptamana cate 90 min (cu cat mai concret, cu atat mai bine)

Pasul 2: Intr-o pozitie relaxata, intr-un cadru unde sa te simti sigur si sa nu fii deranjat, iti imaginezi cum arata noua ta viata atunci cand esti o persoana activa fizic. Iti poti imagina ca esti la sala, sau in parc la alergat, important este sa implici cat mai multe simturi. Ce vezi atunci, unde esti, cu cine, ce auzi si, cel mai important, cum te simti? Si amplifica aceasta stare pe care o ai.

Pasul 3: Fa o lista in atatia pasi incat sa te simti confortabil si increzator ca ii poti urma.

feel free

Spre exemplu:

1. alerg 5 min / saptamana

2. fac 2 flotari / saptamana

3. alerg 10 min / saptamana

4. fac 2 flotari si 3 abdomene / saptamana

5 alerg 15 min / saptamana

6. fac 3 flotari si 5 abdomene / saptamana

….

x. alerg de doua ori pe saptamana cate 30 min si merg la sala de doua ori pe saptamana cate 90 min.

Ai prins ideea: pasii trebuie sa fie atat de mici incat sa iti fie rusine de tine sa nu ii faci!

tips

Tip 1: adauga obiective intermediare, pe care atunci cand le atingi sa iti dai voie sa sarbatoresti.

Ti se pare o aberatie sa faci 2 flotari, sau sa alergi 5 min / saptamana?

Ia in calcul efectul psihologic: vei scapa de frustare, te vei simti motivat, si te vei pune in miscare.

Tip 2: Transcrie planul de actiune pe o agenda, sau o coala, iar in josul ei ia-ti angajamentul scris ca il vei duce la bun sfarsit.

 

 

 

Cum ti se pare abordarea?

 

Spor,

Adrian

 

 

 

Comentarii FB

comentarii

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
125Share on Google+
Google+
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Share on LinkedIn
Linkedin